fredag 2 december 2011

Nova sure

Hej!
Nu har det gått ett tag sen jag gjorde ett inlägg..
I torsdags förra veckan dvs den 25 nov så opererades jag.
Ingen stor operation, men ändå..
Jag blev sövd och så.
Operationen heter Nova sure och innebär  "destruktion av livmoderslemhinnan".
Dom bränner helt enkelt upp väggarna.  ;)
Tar ca 5 min.

Vissa går hem efter på en gång...
Självklart så låg jag och spydde som en gris i 8 timmar innan jag var tvungen att åka hem.
Jag låg på en dagavdelning operationen var 8:30, jag vaknade 11 och dom stängde 19:30...

Jag hade mannen där dom sista 5 timmarna. Det kändes jättebra.  :)
Så här i efterhand tycker jag det är lite lustigt att jag hade fruktansvärda värkar efter... såna jag brukar ha vid mens vissa månader... och där fick jag massvis med morfin!   ( Därav kräket..)
Undrar hur många kvinnor där ute som skulle behöva en dos morfin varje månad?!

Bild lånad från nätet


Den här operationen fick jag för att jag blöder som en stucken gris varje månad. Har barnblöja nr 7 som binda! Ändå blöder det över ibland!  Därför har jag anemi stup i kvarten. OCH så ska jag inte ha mer barn.  Har man riktig tur så upphör mensen helt nu, men som mest kommer det bara lite.

Jag väntar redan på nästa operation "down there"... det blir min tredje.. vilket elände det är med graviditeter!
Men guldklimparna är värda det!
Älskar dom såå mycket!

Min kropp läker så sakta, för jag var rejält medtagen i en vecka, medans vissa är sjukskrivna en dag bara.
Men nu är det äntligen gjort i alla fall.  :)

Hoppas ni haft en skön vecka!
Kram Mari


1 kommentar:

Lilla huset på prärien sa...

Usch din stackare!! Vad du måste vara med om. Inte så kul när det inte funkar som det ska. Själv har jag hittat några bra p-piller som gör att jag i princip är mens-fri. Det känns bra :)

Hoppas du kryar på dig!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...