torsdag 10 mars 2011

Renovering av klädkammare

Nu har vi äntligen börjat renovera klädkammaren som jag och mannen har våra kläder i !  GLÄDJE !!
Den här läskiga färgen är det just nu !!  Inte i min smak direkt .
Det ska bli flera hyllplan här var kläderna hänger .  Fattar inte vad dom som bodde här innan oss tänkte för
dom har haft så skumma ideer för sig i hela hemmet .    Ska visa nån gång .
Det dumma med den här rosa färgen är att den äter upp ljuset , så man ser nästan inget . Mysljus i all ära , men jag tycker det är viktigt i en klädkammare att man har bra med belysning så man hittar nåt att ha på sig .
Den vänstra hyllan ska få vara kvar där alla galgkläder får hänga .
Det här hittade vi gömt bakom hyllan ...  Snyggt ... not !
Jag förstår inte varför folk inte kan använda tejp när dom ändå ska måla ett rum . Det verkar vara ett genomgående tema i alla  hem vi har bott i .  =(  Har ni varit med om det eller har jag bara haft otur ? Jaja det är bara att måla alla lister också för det blir ju inte så fint med rosa kanter . Eller det kanske vore nåt ?  Närro!
Jag hittade en underbar tapet som vi ska ha där inne .  Fin va ?  Tyvärr fanns det bara 2 rullar kvar så det blir att vi får måla vitt på vissa väggar . Men det kanske hade blivit för mycket med rostapet på alla väggar ?  Har lite svårt för mycket mönster på väggarna här hemma i vanliga fall , men tyckte denna passade i en klädkammare.

Vi hade tänkt att måla ikväll , men väggfärgen var INTE ok .  Kan dom bli gamla ? Köpte den för ca 1 år sen . Har en teori att den kanske "kokade" i somras pga värmen ute .  För den ligger som en tjock äcklig massa på botten av burken . Går ej att vispa !  Har ni varit med om nåt liknande ?  =D

Återkommer med mer när det har hänt mer där inne .  = )

I morgon är det fredagsmys !!

Kram Mari

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...