tisdag 8 mars 2011

Dagens utflykt gick till..

Termometer köpt på trädgårdsmässan 2010.  Mosshjärtat har jag gjort.
Ica!!
Vi har ju som sagt varit sjuka så idag tänkte vi ta en utflykt till ICA..  =D
Termometern visade +3°c och solen sken så det kändes som en bra ide.
Ute var det riktigt slaskigt. Hatar slask , men kändes bra nu efter vargavintern. Man ser tom lite gräs!!  Jippii!!

Och buskarna tittar fram bakom snöhögarna. Känns bara såå bra!  Barnen älskade att hoppa omkring i vattenpölarna.  Dom såg så lyckliga ut där dom hoppade i vattenpölarna.  Älskar när man ser på saker genom barnens ögon så att säga.  Små saker blir så mycket roligare då.

Bara man har kläder efter vädret så kan man röja fritt.  =D  Och visst är detta ett vårtecken om nåt.. gummistövlar och gummioverall!!  Våren är här!!!
Jag har väl aldrig blivit så glad över att se lite asfalt - TORR asfalt. Och gå på den. Ljuva känsla! Hah man har nog blivit lite galen av snön som aldrig vill ta slut.




Hur som helst så gick ( läs åkte bil.. hehe ) vi till Ica och handlade lite. Väl där så sätter sig 3-åringen i en vattenpöl och börjar dricka ur pölen!  Som den fantastiska mamma jag är märker jag inget för jag fotar ju bara.  Haha! Utan det är dom chockade människorna som står brevid som nästan skriker att han dricker lervatten!!  
Vad gör man?  Jo som den rutinerade mamman till ett barn i värsta 3-årstrotsen så går man fram och lyfter upp han ur pölen och frågar varför han dricker lervatten?  -Men jag är törstig. blev svaret.  Självklart min son men vi kan ordna bättre dricka på Ica..

Vad säger ni.. blir ni inte liiite sugen på en drink?   =D  Ser väl svalkande ut?

Han fick nog inte i sig så mycket för han har inte visat några sjukhetstecken .   Om nån skulle vara orolig.  =)

Ja.. en vanlig utflykt i våran familj.

Nä nu ska jag kika lite på era bloggar.


Kram Mari

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...