söndag 13 mars 2011

Härlig helg

Hej på er !
Vi har haft en underbar helg så i går hann jag inte ens med ett inlägg här .
Mina blommor fick lite regnperiod dvs dusch .  Då märkte jag att min Novemberkaktus har fått knoppar ! Lite chock för den brukar inte blomma mer än en gång om året !  Fast kanske den trivs lite extra här i nya huset ?  = )
Så här såg den ut i december när den blommade . Är riktigt stolt över den då den var en liten skit när jag fick den .  Den var även mörkt rosa ...  Har blivit ljusare för varje år .  Det gillar jag .  På somrarna bor den utomhus och får en massa nya knoppar .   

Efter det åkte vi till havet och tittade lite , men det skriver jag mer om imorgon på vårteckenutmaningen .

Vi hade mellokväll hos ett par goda vänner . Dom bjöd på Sveriges nya nationalrätt tacos ! = D Det var gott . Vad tyckte ni förresten ... vann rätt låt ? Jag hejade på Danny och Eric så enligt mig vann rätt låt . Lillebror var överlycklig när  " hans " låt vann ! 

Trots att vännerna bor så nära oss blev det att vi sov över .  Far i huset hade firat med några öl och jag har inget körkort ...  Bussen går en gång varje år typ ..  hehe
Men trots att det är trevligt att sova över hos andra är det såå underbart att komma hem sen ! 

Idag har vi myspys söndag här hemma . Favorit dag när hela familjen får varva ner inför arbetsveckan .

Klädkammaren står och väntar på ny målarfärg som ska inhandlas i morgon . 

Plankorna som jag målat står forfarande och väntar på montering om nån undrar . 

Jo kladdkakan med jordnötter blev galet god !!! Rekommenderar den starkt förutsatt att du gillar jordnötter vill säga .  Påminner lite om Snickers , som jag äääälskar men inte har ätit på snart 12 år pga allergi .  =(  


Hade gott igelkott !

Mari

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...