måndag 14 mars 2011

vårteckenutmaning

          Måndag och vårteckenutmaning !

I lördags hade vi ett fantastiskt soligt väder ! Det var så underbart att vi bestämde oss för att åka ner till havet .   Där fanns det gott om vårtecken .  Isen är inte så speciellt tjock .


Vi hade fullt upp med våran vilde till 3 - åring som så gääärna ville vara så nära kanten som möjligt . 8 - åringen är som tur var lite lugnare .  = )   Så nå njuta av solen sittande på kajen , som så många andra , blev det inte för vår del . Haha ! 


Det var ändernas sammankomst här !  =D  
Fåglar är verkligen ett vårtecken tycker jag . Ser och hör man dom så känns våren verkligen här .


En ensam stackars svan hade kommit också . 

Vad som hände med vår utflykt ?  
Joo vi gick lite där tills lillebror ramlade i en stor djup vattenpöl !  Sen var det bara att åka hem . 
Men var det nån som trodde nåt annat ? Nej inte vi i alla fall . # Fniss #

Detta var i lördags .



Idag måndag fick lillebror gå till dagis efter att ha varit hemma i 2 veckor med mig .
Nån kanske undrar varför han varit hemma så länge ?
Eftersom jag  har fått anemi - vilket i mitt fall betyder kraftig järnbrist och väldigt lite röda blodkroppar = blodbrist , så har jag varit sjukskriven i några veckor . Jag har ingen ork och har yrsel till och från . Men jag äter järntabletter nu och börjar få färg på kinderna . 


Lillebror hade hosta så han har varit hemma med mig . Jag har heller inte orkat ta han till dagis . ( pappa åker väldigt tidigt till jobbet )  Men idag var det dags tyckte vi båda .  =)
Det är ganska exakt 1 km dit och det var inte så lätt ska ni veta . Efter 700 m började jag bli yr ... som tur var hade jag vagnen att hålla i .  Haha ! Undrar vad folk trodde ?!
" Där kommer en full mamma " 
Nä det hoppas jag inte !  

I alla fall vi såg en hel del vårtecken på väg dit .  =)
Buskarna börjar titta fram bakom snöhögarna.


" Titta mamma skogen syns ! "

Det är väl ganska beskrivande ?  

Tyvärr mår ju inte hela skogen så jättebra efter vinterns verkningar konstaterade vi . Den stora traktorn bryr sig inte om all skada den gör . =(


Detta tyckte inte vi var så kul , men även det är ju ett vårtecken . 


Vi sörjde lite . 

Sen bestämde vi oss för att titta på det som är kul på våren istället .


Nämligen videungen som slagit ut !!

Så glad man kan bli av lite sånt !  =)

Väl på dagiset så var barnen ute och det fanns knappast tid för puss och kram till mamma , för fotbollen kallade !  # skratt #


Jag orkade tom gå hela vägen tillbaka hem . Vinglade bara lite ... haha  Men jag är bra trött nu ...
Tur att man har datan !  =D

Nu ska jag kika på andra vårtecken på Humlebackens vårteckensutmaning .
Klicka på bilden i högra spalten så kommer du dit .

Kramar Mari












4 kommentarer:

Emelie sa...

Vilka härliga vårtecken!! Svan och videkissar...det är verkligen vår :)
Jobbigt med anemi, tänk på att även försöka äta så mycket C-vitamin som möjligt då det gör det lättare för kroppen att ta upp järnet :) men det vet du säkert redan ;)
önskar dej en fortsatt fin dag :)

Margot sa...

Härliga bilder och vilka fina vårtecken du hittat! Hoppas du kryar på dig och får krafterna tillbaka snabbt!
Ha det gott!
Kram Margot

Gunilla sa...

Fantastiskt vad många vårtecken du har hittat.


Här hos oss ligger snön ca 60 cm djup ännu och ingen barmark syns än.
Men fantastiskt fina dagar har vi haft med sol och några plusgrader så våren kommer snart hit upp ochså.

Ha det gott
Gunilla

skogslunden sa...

Härligt nere vid vattnet!
Och att hacka ner jordnötter i kladdkakan, det var en riktigt bra idé. Det ska jag testa!
Jennie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...