söndag 21 augusti 2011

Höst!

Hallojs!
Ja så var hösten här vare sig man vill eller inte.
Skolorna börjar denna vecka och det är dax att komma in i vardagsrutinerna.


Men jag tycker om hösten.
Det är så mycket färger och man får klä på sig mysiga koftor
och sitta inne med gott samvete och pyssla och dona.
Sånt gillar jag.  :)


Och bara för att blommorna blommat över så betyder inte det att dom är fula nu. Dom ser ut som konstverk istället!


Jag har en lillasyster som bor i Australien strax utanför Brisbane.. (Hon drabbades inte av översvämmningarna som tur är.)
Och jag fotade massa med höstbilder till henne för typ 2 år sen..
Då öppnades mina ögon och jag såg hur vackert det är på hösten i Sverige.
Underbart vackert kan det vara.
Man måste bara stanna upp och se.

Idag har jag även höstpiffat på altanen.
Att man kan må så bra av att fixa med lite växter och krukor!
Fantastiskt!
Jag har inte hunnit riktigt färdigt än, men ni får se det så fort det är det.  :)


Hur är det hos er? Har hösten kommit än?
Jag har varit och plockat en massa mossa som jag ska ha lite överallt.
Älskar mossa! 
Förra året hann jag inte plocka nåt innan snön kom, så i år är jag ute i god tid.  ;D


Och ljungen blommar nu för fullt.
Jag älskar lila, och på hösten finns det så mycket av den färgen ute i naturen.
Gillar!


Jag tänkte att i stället för att ha "vårteckenutmaning" så kan man ha "höstteckenutmaning".
För alla årstider förtjänar att visas upp från sin bästa sida.  :)
Eller vad tycker ni?

Ha det gott!
Kramar Mari










1 kommentar:

skogslunden sa...

Huh, jag kan tyvärr inte gilla hösten riktigt, jag sörjer våren och sommaren alltför mycket. Men du har ju helt rätt, det är klart att man ska se det positiva i varje årstid. Den kommer ju vare sig man vill eller ej, då är det ju bättre att njuta av det som är vackert och skönt. Ska jobba på det:)
Kram Jennie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...