lördag 13 augusti 2011

Välkommen hem till oss!

Hejsan!
Jag lovade ju att visa lite mer bilder på vår altan, som vi byggt.
Så här kommer dom...  ;)


Här kliver man in..
Vi ska köpa en grind hit. Det är det enda som saknas.
Är så trött på alla ungar och katter som springer här..
Fast framför allt så att inget barn ska bli påkört av galna bilister som gasar gärnet här.
Trots att det är en innergård!  :C
Bu för dom!


Utifrån ser det ut såhär.


Bild mot grannarna som byggde samtidigt som vi.
Även grannarna på gaveln där byggde samtidigt som vi!
Så vi hade jätteskoj och lånade saker av varann och så.
Riktigt mysigt radhusliv!
Vi är alla nyinflyttade här.
Grannen på vår andra sida bygger nu...   =D
Och minst 5 till lite längre bort har eller håller på att bygga!
Snacka om kedjereaktion!
Men fint blir det!
Såg såååå tråkigt ut här i området innan!


Här är en bild på spaljen där min New Dawn ros ska klättra.
Längtar!
För tillfället har jag satt dit en murgröna, men den ska inte vara där sen.


Kommer bli så fint med amplar med blommor och klättrande blommor här nästa år!
Vi har morgonsol här till ca kl 13.
Mysigt.
Vi har inte riktigt bestämt oss om vi ska ha en soffgrupp i konstrotting här eller bord och stolar.
Vad tycker ni?
Dessa som är här nu ska till baksidan sen.
Det kommer ett inlägg om den senare...  ;)


Är så glad för dessa välkomnande kryssbollar i sina nya cementkrukor.
Fyndade krukorna på ICA MAXI för 49:- styck!
Blommorna hittade jag på Plantagen för 99:- styck.
På andra ställen får man betala typ det för mycket mindre blommor!
Mycket nöjd är jag.  :)

Jag vill ha mer saker i cement.. vill göra själv, men det får bli nästa år.
Så i år köpte jag cementkrukor.


Massa med blommor är på väg!


Lite speciell färg på dom..
Ville ha typ lila/vinröda men dessa var dom enda som fanns.
Men jag gillar dom mer och mer.
Färgen passar ganska bra till altanen.  :)


Min blomsterlåda är fortfarande inte riktigt full men visar den ändå.
Här klätt väggarna med frigolit och svarta sopsäckar så kanske det håller bättre tänker jag.


Lite av min stensamling... jag har dresserat barnen till att plocka med sig fina stenar hem.. ;D
Jag bara äääälskar stenar!
Jag har i min tur fått manin från min morfar som hade hela trädgården full.  :)
Sorry dålig bild, men solen sken som bara den..
Men vem klagar? Inte jag! Har ju regnat i en vecka snart!  ;C

I onsdags hade vi världens regnoväder här!
Kändes som vi var vid nån orkan!
Satt i bilen på motorvägen och körde i typ 60!
Ibland såg man ingenting!
Lite läskigt!
Såg "snöhögar" längs vägkanterna!
Måste ha haglat en hel del!  =S


Här sitter storebror och myser.  :)


Lite piff vid dörren.
I tunnan har vi soppåsarna som ska slängas.
Perfekt storlek.. den rymmer 3 st.

Arrangemanget på bordet påminner om sånt som man skulle kunna ha i sovrummet.. Haha!
Men grejen är den att vi fick orkide´n av vänner, men jag är jätteallergisk mot den!
Så ledsen blev jag för den är ju såå fin.
Kom då på att jag kan ju ha den ute nu när den blommar så fint.
Får väl ge bort den senare..


För visst är den väl vacker?!


Ja det var lite om altanen denna gång.
Det kommer mer sen när den ska "höstas".  :)

Må så jättebra!
Kramar 
Mari

  














3 kommentarer:

Lisa sa...

OJoj de var en del bilder de. Mne jag tror de kommer bli toppensnyggt när du fiffat tillde som du vill. Kanonsnyggt även nu. Duktig ni är. Ja det är trevligt när man kan vara flera och fiffa ihop. Ha de gott...

Kram Lisa

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad skönt att få en grind där sen så att du inte behöver oroa dig för att barnen springer rakt ut så kommer det en bil.

Sittgruppen - jag gillar soffor men har man bara plats för en sittplats väljer jag nog bord + stolar. Det är mer praktiskt och användbart. Har man två olika ställen att sitta på hade jag valt soffgrupp :)

Lycka till!

skogslunden sa...

Vad fint, det blev ju som ett helt extra rum till huset, helt suveränt.
Svår fråga det där med matbord eller soffgrupp. Härligt att äta ute, men också mysigt att kunna krypa upp i soffan med kaffet... Hmm, bäst är nog att känna er fram nu och se hur ni använder ert "nya rum".
Ha det gott!
Kram Jennie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...