onsdag 14 september 2011

Fix och kaos

Hej på er!
Här hemma har det varit full rulle i flera dagar nu. Det har varit mer eller mindre kaos. Jag hatar när det är det! Stökigt och så. Men det får vara det nu ett tag när vi fixar här hemma..

Vi har köpt några skåp och ugn och spishäll till köket, som vi har fixat med i några dagar nu..
Jag skrev ju om att mannen var på Ikea.. Det var detta han köpte.  :)


Här hade vi ett högskåp, som ni ser.
Den tog vi bort ( läs rev med kofot...) i söndags.
Under den hittade vi nåt intressant...


Råttbajs!
Hoppas det är gammalt!

Det här blev det istället..


Eller det är inte riktigt färdigt här än, men ni får ett hum i alla fall.  :)

Jag har gjort mer idag, men fotar mer när det är riktigt färdigt.

Nu i måndags fick vi vår nya hörnsoffa levererad!
Så vi höll på att bygga ihop den hela måndag kväll.
Till saken hör att vi (som vanligt) inte har hunnit sälja den gamla soffan!
Även TV-bänken ska bort.
Så nu ser det inte harmoniskt ut i vardagsrummet.  :(
Jag fotade så ni ska förstå.. 
Men gjorde en lite roligare bild för att ni inte ska behöva glo på ostädade foton..  ;)


Bilden är tagen från nya soffan mot TVn och hallen.
Dörren som är öppen bakom dammsugaren ska bli vårt sovrum senare i höst om allt går enligt planerna.
Mitt i rummet står den gamla soffan för den får inte plats annars.
Bakom hörnsoffan ligger den gamla TV-bänken. 
Men förhoppningsvis kommer folk och köper båda imorgon.  :)

Här är en liten glimt av den nya soffan.  :)


Både jag och mannen älskar tyget!

Glömde nästan!
Mitt i allt detta har dom målat husfasaderna på framsidan!
Så då behövde vi röja upp där så målarna kom fram.
Vi hade fått ganska dålig information om detta så vi fick röja i sista sekunden!
Helt galet!

Hoppas ni har haft det lite lugnare.  :)
Kramar Mari





2 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

Åh vad härligt med lite nytt! Jag älskar när jag får det här hemma. Någonting som blir fixat, uppsatt, målat eller annat. Lovely!

:)

skogslunden sa...

Kul bild! Ska bli roligt att få se hela soffan:)
Kram Jennie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...