torsdag 21 april 2011

Familjeonsdag

Eftersom jag jobbar hela påskhelgen så tog mannen ledigt igår onsdag. Vi hade en röja ute dag.
Kändes väldigt bra!

Vi tömde baksidan på all bråte vi samlat dit under vintern.
Det var allt från diskmaskiner till trasiga krukor.
Känns sååå bra att allt är på tippen nu!


Det är inte alltid så lätt att hålla på när man har barn , men som tur hittade lillebror en kompis igår. :)
Han har precis flyttat in mitt emot oss. Perfekt! Dom lekte ute i säkert 5 timmar.


Skönt att sälgen snart har blommat ut! Då kanske man kan börja leva lite igen.. ;D
Visserligen äter och inhalerar jag medicin, men bort med dom nu.. hehe.


Väldigt vackra, men såå allergiframkallande.  :C


Vi gjorde jättegod sallad. Vi brukar göra så här så alla kan ta det dom vill. Då kan ingen säga att dom inte tycker om maten.. Risnudlar går jättebra när man inte tål gluten. :)


Efter det orkade man röja lite till.  :)

Vi har inget trädgårdsbord, utan bara stolar, så vi tog en tur till Jysk för att titta på deras utbud. Men alla som jag tyckte var ok var löjligt dyra enligt min plånbok..  Jag hatar att "stressköpa" nåt bara för att man inte hittar det man vill ha till 100%. Har gjort det tillräckligt många gånger i mitt liv. Nån gång ska man väl lära sig? ;D Slutade med att vi inte köpte nåt. 


Väl hemma hittade vi precis det bordet jag gillade mest! På Blocket! Nytt kostar 4500:- vilket jag inte betalar! Men vi hittade detta för 900:- ! Ser bra ut. Ska hämta hem det i morgon! Jippii!!!!!


Såhär såg trädäcket ut på baksidan. Svart, inte tvättad på säkert 10 år! BLÄ!!  ;P


Lite tralltvätt och vatten under högtryck gör en hel del!
Ser ni skillnaden/ kanten!?


Så här ser det ut idag. Man skulle kunna tvätta en gång till , men detta duger för oss. :)

Nä nu måste jag laga lite lunch åt mina stackars barn..  ;)

Jag vet inte hur mycket jag hinner skriva i helgen då jag ska jobba en hel del.. men jag finns kvar.. =D
Kanske något mör.. # fniss #

Ha en underbar dag!

Soliga kramar 
Mari










1 kommentar:

skogslunden sa...

Det är rätt, man ska inte köpa något förrän man verkligen gillar det. Jag är inte så bra på det själv, blir ofta spontanköp.Men jag håller på och lär mig:)
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...