måndag 18 april 2011

vårteckenutmaning

Vilken fantastiskt fin helg vi haft!!
Solen har skinit och det har varit varmt.
Vissa ( galningar ) har tom gått omkring i T-shirt och kortbyxor!
Själv har jag precis slängt av mig långkalsongerna.. ;D

I lördags var vi hos ett par goda vänner och påtade i deras trädgård.
Skriver mer om det i morgon.

I söndags däremot var vi och samma goda vänner i ett naturreservat som är sk våtmark.
Så härligt ställe!

Vädret var kanonfint!
( På detta foto  (ovan) finns det typ 50 måsar , men dom verkar kamouflerade,hehe. Skulle det vara ljud till bilden skulle ni inte missa dom! Vilket skrik och skrän!!!  )

Naturen är väldigt beige för tillfället..
Men tänk er i sommar när allt detta är grönt. Vilket fantastiskt ställe!
Fullt med fåglar ska det visst vara på somrarna.
Får visa mer foton senare i år, för vi ska garanterat tillbaka.

Gräset håller på att bli grönt! Tjohoo!!

Här är lillebror med sin pappa på väg mot grill/ rastplatsen som är där framme.
Här värmde solen nåt underbart!

Ja ni ser rätt!
Det är en kastrull med kokta korvar! =D
Barnen och den andra frun ( låter konstigt..  # fniss # ) gillar inte grillad korv så hon tog med sig kastrull och vatten.  Asgarv! 

Jag hade själv med goda smörgåsar..
Vi tillhör väl den 1% av Sveriges befolkning som inte gillar grillat...  :D
Folk tittar på en som om man var ett UFO när man säger det.. haha!
Alltså vi kan äta det nån gång, men inte ofta.
Jag äter ju inte ens kött och det är inte såå gott med grillade grönsaker så jag avstår hellre.

Det finns en slags å precis bredvid rastplatsen som vi spanade in.
Och oj vad mycket ormar vi såg!  8O
Dom är så otroligt snabba så man skulle kunna tro att dom har 1000 fötter typ!
Man fick passa sig så man inte trampade på dom.
Kryllade av dom.
Tur vi inte var rädda då skulle det varit mindre kul..
Men visst är dom vackra?
Skulle jag göra en tatuering nån gång så skulle det vara en orm.  :)
En färgglad en. Gillar deras mönster.

Stackars barnen önskar sig husdjur typ hamstrar eller hundar eller ja ni vet..
Men både jag och mannen är allergiska.
Vad tror ni dom skulle säga om jag kom hem med en orm? :D

Jag har sagt att vi får väl köpa en ödla eller sköldpadda eller nåt sånt.
En hona ska det vara hur som helst, för jag ligger i underläge.. eller hur man säger..

Vi såg även  en hel del grodor som parade sig !
Men eftersom detta är en anständig blogg får ni inga foton på det. ;D
Men ganska coolt att honan är dubbelt så stor som hannen!
Jag trodde dom bara kunde säga quack typ..
Men när man kom för nära dom parande tu så skrek dom!
Lät mer som en mus typ!
Snacka om paff jag blev!

Ja!! Jag såg ängar med tussilago där också, men vi satt i bilen då och jag hann inte fota. Men såå vackert var det!


Detta var mina vårtecken för denna vecka.
Ska in och spana på era nu.
Kramar
Mari












4 kommentarer:

Vit som snö sa...

Godmorgon!
Verkar varit en underbar helg med sol och mys i naturen!
Ormarna...säkert många som kommer att få hjärtat i halsgropen nu;)
Jag tillhör heller inte den rädda skaran, skulle nog kunna tänka mej en som husdjur faktiskt... vackra djur!
Önskar dej en fin påskvecka!
Kram Cilla

Emelie sa...

ÅÅ så söta ormar!! Jag gillar oxå ormar..och ödlor älskar jag!! Måste erkänna att jag är barnsligt förtjust i reptiler, dom är så fina! Kan dock inte ha någon själv eftersom att jag har katter..tror inte att de skulle gå så bra ihop :) Men om jag hade varit barn och mina föräldrar kom hem med en orm eller ödla så hade jag blivit glad :)
Ha en fin dag :)

Snäckskalsdalen. sa...

Uuuuh, ormarna.....jag råkade säga till mannen min att här är det 80 ormar. Då slet (nåja, bad han att få) han datorn från mig och ville titta. Vi tycker inte riktigt samma, jag är inte rädd, men jag tycker inte om själva överraskningsmomentet när man råkar på dom. Men mannen min han tycker väldigt mycket om ormar.....Köp barnen en orm som dom kan gosa med, jag tror det kan vara trevligt.
Fast jag ryser lite nu.
Agneta kram

Helén sa...

Såg ut som en mysig picknick ända tills jag kom till ormarna. Vilken mardröm, hamna på en rastplats med så många ormar. Hua... Jag kommer garanterat få mardrömmar inatt.
Men ändå kul att jag hittade din fina blogg ;).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...