tisdag 26 april 2011

vårteckenutmaningen

Hallojsan!
Det blev inget inlägg igår för jag somnade bokstavligt talat medan jag laddade ner foton för att göra inlägget! Har jobbat en hel del i helgen..
Och så vet jag ju att bloggvärlden inte går
under bara för att jag inte orkar skriva ett inlägg på rätt dag..  ;D


Jag hörde på radio idag att vi som bor i Svealand och Götaland kan glömma allt som heter vår för vi har sommar!  ;D Hahaha! Enligt hur meterologerna mäter så har vi alltså för varmt för att kallas vår.


Det tycker jag låter alldeles förträffligt! =D
Jag är ganska impad på dom där väderpersonerna, för på TV sa dom i morse att ikväll kl 20 ska det regna och åska i Stockholmstrakten.
Och ganska exakt kl 20 började det regna!
Åskan kom 21:30, men ganska bra ändå va?!


Fotona är lite från varstans..
Har förflyttat mig en hel del i helgen.  :)


Dock är alla från södermanland som är " mitt " landskap.  :)
Men visst är det härligt när skogen börjar bli grön?


Tom blåbären börjar synas nu. 


Åkrarna börjar bli gröna.
( Denna bild och nästa är tagna ur bilen.. 


Bönderna har fullt upp nu. Bakom molnet kör en traktor, men den kom inte med på bild. :D


Narcisserna blommar för fullt.

Nä nu ska jag in och läsa om era vårtecken. 
Ha det så skönt i vårvärmen!
Mari






Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...